Novi Sad
23.09.2013.
07:38 > 08:41
U centru Novog Sada juče je u jednoj od najprometnijih ulica održan Dan bez automobila.
  • Belaj

    25.09.2013 06:54
    @Miodrag
    Nalupeta se ti baš svašta. Ajmo redom:
    'ne znam zasto mislis da imas vece pravo od deteta'
    -ne pravi se lud i ne patetiši sakrivanjem iza deteta; ne mere se moja i njegova prava, nego moj prolaz i tvoja lenjost i komocija.
    'ako ono moze da ide peske, mozes i ti'
    - pretpostaviću da te je u ovom delu komentara lupila sunčanica pa lupetaš svašta.
    'drugo, sve da si u pravu da je deci mesto u parku, a zivotinjama u zoo vrtu, kako mislis da dodjemo do parka (helikopterom)'
    - prvo patetika, pa onda tema za Centar za socijalni rad. Ako svoje dete od recimo 3 godine teraš da peške ide od kuće sve do parka, užasan si roditelj. Pravo je čudo da ga već nije recimo udarila neka mama sa kolicima. Znaš, sa onim čime drugi roditelji prevoze malu decu.
    'trece, ako su te dve ulice pesacka zona, onda neka bude pesacka zona'
    - ovo je jedini validni argument; jedino što je 'pešačka zona' ranije, kao i svugde drugde u svetu, u našem centru podrazumevala pešake i bicikliste. Donošenjem onog sakatog zakona, kao i natrpavanjem bašti, odjednom su biciklisti problem; slažem se da to što radim nije po propisu (očigledno je da me je baš briga), samo molim bez patetike o jadnoj deci i biciklistima ubicama.
    'cetvrto, da li smatas da roditelji dece uzrasta od 1 do 3 godine nemaju pravo da popiju kafu'
    - još malo patetike u savu prvoboraca dečijeg odgajanja. Lepo sam ti već objasnio: pijte kafu koliko hoćete, ali kad vodite decu u šetnju, valjda je prioritet da je pored kafića park ili igralište, a ne ko će vas videti u Zmaj Jovinoj. A ako baš moraš da smestiš guzicu u sred centra, onda stisni to malo petlje i suoči se sa surovom stvarnošću; znaš, onom surovom stvarnošću u kojoj je skor sitne dece povređene od strane biciklista u centru ravan nuli.
  • miodrag

    24.09.2013 21:55
    @Belaj
    ne znam zasto mislis da imas vece pravo od deteta, svi smo isti i imamo ista prava pa dakle i to dete, ako ono moze da ide peske, mozes i ti

    drugo, sve da si u pravu da je deci mesto u parku, a zivotinjama u zoo vrtu, kako mislis da dodjemo do parka (helikopterom)

    trece, ako su te dve ulice pesacka zona, onda neka bude pesacka zona

    cetvrto, da li smatas da roditelji dece uzrasta od 1 do 3 godine nemaju pravo da popiju kafu

    mislim, stvarno ...

  • Belaj

    24.09.2013 10:59
    @miodrag
    Kao što je već nebrojeno puta rečeno ovde, malecnoj deci je najmanje mesto u Zmaj Jovinoj i Dunavskoj. Za to služi Dunavski i ostali parkovi, dvorišta i igrališta - jedini razlog zašto bi iko pri zdravoj pameti vodio svoje dete da trčka po prepunoj, prljavoj i bučnoj ulici nije da bi 'pokazalo svoje prve korake', nego da bi mogao istovremeno da se baškari u kafiću posred centra, a dozvolićete, ne vidim kako nečija potreba da kafeniše dok šeta dete ima prioritet nad mojom potrebom da pet puta dnevno prođem svojim poslom kroz grad. Kako god okreneš ovu priču, meni se čini da je poplava bašti najveći problem: centar treba da bude uređen prvo za pešake, pa za bicikliste, pa tek onda za ugostitelje; a roditelji, izvol'te sa decom u park, vremena za kafu će biti drugi put.
  • miodrag

    24.09.2013 10:33
    biciklom po centru
    dragi sugradjani, verujem da vozite bicikle kroz jovinu i dunavsku najpazljivije sto mozete

    ali, da li ste primetili decu uzrasta od 1 do 3 godine koji su dosli u centar da pokazu svoje prve korake

    oni jednostavno trce levo desno levo desno i ne mozete da predvidite da li ce udariti u vas bicikl koji vozite 5km/h

    pa zar vam nije zao te decice

    pustite ih da trce bez bojazni da ce udariti u neki bicikl

    pozdrav
  • Vlada

    24.09.2013 07:29
    Što se mene tiče, biciklom se svuda može ići. Ako nema biciklističke staze ili ulice, onda trotoarom, lepo i pažljivoi. Ako nije pod krovom, za bicikl je dozvoljeno, nisam svakako lud da ga guram okolo - Zmaj Jovina, Dunavska, pasaži, lepo i lagano, ne vidim u čemu je problem, osim eventualno u baštama koje su se nagurale pa je tesno i meni i pešacima. Nikad niko nije probao da mi napiše kaznu, a i da proba, lepo se ne javljaš dok ne zastari i doviđenja prijatno. A ovima što haluciniraju o divljim biciklistima koji jurcaju okolo i ubijaju pešake - čisto sumnjam da je neko 'pokosio' devojčicu na trgu,, baš mi zvuči kao proseravanje; ako stvarno jeste udario dete sigurno ne odobravam, ali samo neko ko ne zna ni kako se vozi bicikl može da priča o brzinama od 30 na sat. Verovatno se ta strašna tragedija, taj ekstremni primer psoeldica divlje vožnje razularenih biciklista, završila tako što se dete uplašilo, i to je to.
  • Toma

    24.09.2013 07:16
    bicikl u ZJ
    kako biciklistička staza u Zmaj Jovinoj??

    A gde će onda one bašte od kafića da stoje?! Ostalo je još 3m dok se na sredini skroz ne sastave, znači još dva reda stolova može.
    Kakvi biciklovi kakvi bakrači
  • Podbarac

    23.09.2013 14:28
    @ Podbarac
    Tebi kanda niko nije naplatio kaznu tuna? E vidiš meni jeste! Zato sam možda i neupućen jer nemam 100 evra za kaznu.
    Što se tiče onog da li me mrzi - predlažem da u duhu te primedbe, da tuda ostali guraju svoje automobile ili motore... Obaška je Zmaj Jovina više nego dovoljno široka da sredinom (gde je to i bilo predviđeno i napravljena je traka) idu bicikle.
    Nego što braniš takvu glupost sa zabranom? Eto na fotografijama Jevrejske, deca crtkaju po asfaltu, a bicikle svuda oko njih? I šta fali?
    (ala mrzim ove politikantske botove-replikante, a i sebe kad se kao diskutujem sa njima...)
  • @ Podbarac

    23.09.2013 13:53
    "A i ulice Modene i Njegoševa su isto zabranjeni za bicikle."

    Kroz Modene i Njegosevu je dozvoljeno voziti bicikl. Na samom ulazu u te dve ulice postoje znaci koji kazu da je voznja biciklom kroz te dve ulice dozvoljena. Isto tako je dozvoljeno voziti bicikli i ulicom Kralja Aleksandra. Jedino su Gimnazijska, Dunavska, Zmaj Jovina i deo Pasiceve pod zabranom. Nije valjda da te kroz te cetiri ulice mrzi da guras bicikli. Izgubices pola dana ako ga budes gurao kroz Zmaj Jovinu koju peske mozes preci za manje od dva minuta?
  • 23.09.2013 13:52
    Da zeleni talas postoji dokazao.
    Jedne prilike u 2 noću, idem preko mosta u grad. Raskrsnica kod NISa, zeleno, celom dužinom bulevera skroz do ž. stanice došao sa 50 km/h, nigde stao na semafor.

    Problem je po danu što desna traka je uvek zauzeta, onda ljudi kilave i voze 30 km/h tražeći parking mesto umesto da voze desnom trakom. Ali ne mogu jer je neko parkirao/zaustavio auto u toj traci.


    Da naprave bic. traku kroz Zmaj Jovinu...
    Pa zar bi to pešaci poštovali?
    Ne poštuju fizički ODVOJENU bic. stazu, a kamoli traku, niko ne gleda kuda hoda.

    A što se tiče drugo vida prevoza, tipa bicikl. Biciklom se samo vozam u slobodno vremen i ne ostavljam ga nigde bez mog nadzora.
    Kada se prestane sa masovnom krađom onda ću da idem bicikom kao što sada idem autobusom i autom!
  • Toma

    23.09.2013 12:54
    namćori
    Saobraćaj u gradu je užasan. Delom zbog urbanističke mafije koja je prenaselila grad, delom zbog idiotskih propisa, delom zbog nerada saobraćajne policije koja ne sankcioniše taksiste i dozvoljava bukvalno SVE na putevima. Takođe kolaps je zato što posle 6 meseci na iskopini fruškogorska-c.lazara u po bela dana postoje samo 3 čoveka od kojih jedan radi nešto lopatom.

    Treba ozbiljno razmisliti o izmeštanju glavnice saobraćaja iz šireg centra grada, da raskrsnica kod fut.pijace ne bude više "glavna" u gradu. Takođe treba stimulisati ljude da koriste druge vidove prevoza koji su manje bučni i zauzimaju manje mesta (bicikl, javni prevoz). Tako će se smanjiti gužva, zagađenje i buka koja je svuda prekomerna. Pritom primetite da zelenilo u gradu sve više odumire i suši se, toliko nam je zdrava sredina.
    Ko mora, mora, ali realno većina ljudi ne mora ići automobilom Svaki put i Svuda.

    i da,
    SANKCIONIŠITE TAKSISTE U PUŠKINOVOJ!
  • Podbarac

    23.09.2013 12:49
    Lepo...
    ...ako zanemarimo jučerašnji kolaps u drugim delovima grada.
    A šta ćemo sa zabranom vožnje biciklom kroz Centar? I dalje nema trake za bicikliste kroz Zmaj Jovinu. Da ne bi biciklista pregazio dete radnim danom, dok mu roditelj sedi u bašti na sred Zmaj Jovine...
    A i ulice Modene i Njegoševa su isto zabranjeni za bicikle. Verovatno da ne bi ometali saobraćaj kolima kontraverznih i njinih političara kroz pešačku zonu...
    Ako ste biciklista znači nemate kuda da prođete, ako sa Limana idete na Podbaru. Doduše možete kejom ili Kisačkom, pa šta vam bog da...
  • ns

    23.09.2013 12:30
    hm
    pa jel kod svake škole semafor? kakve su to gluposti? :) nije ti dovoljan razlog da prikočiš na čak 30 sekundi do minut to što je tu škola za decu sa smetnjama u razvoju i osobe sa invaliditetom, to što neko mora da izađe i miše dimitrijevića? pa kažem ja, ne treba tebi grad i ulice, tebi treba pista neka i život na salašu, pa juri putevima :) sektaši? eh... to biste vi u kolima želeli :)

    ali ovaj biser... "biciklisti koji vitlaju" - nažalost saobraćajna nekultura je prisutna među svim učesnicima u saobraćaju, to što neki biciklisti VITLAJU srećom teško da nekoga može da staje života. za informaciju tog pešaka i pešaci svojim izletanjima mogu da ugrožavaju bicikliste (lično znam primere koji su se živo izlomili zbog izletanja pešaka a pešaku ništa! kakve bisere sam viđao na trkama gde izlaze kao muve bez glave pred 50+ biciklista u naletu iako im i redari i policija govore da stanu, i to ne jedan primer, da i ne pominjem!)
  • @ NS

    23.09.2013 12:23
    Semafori se na pojedinim mestima postavljaju iz samo jednog razloga. Taj razlog su vecina smrdljivih, bahatih i bezobzirnih vozaca koji jednostavno nista ne postuju pa cak ni pravo coveka, deteta da na odredjenom i to jos obelezenom mestu predju ulicu. Kada neko vidi da se na nekim odredjenim mestima u gradu to pravo krsi do mere bezobrazluka onda je postavljanje semafora jedino resenje. Znaci, za postavljanje semafora na odredjenim lokacijama u gradu su krivi vozaci sami i niko drugi. Kada nece da se upristoje onda neka na svakih 100 metara staju na semaforu i cekaju zeleno. Nedavno vozim kola i stanem da pustim dete koje se vracalo iz skole. Jos sam iz daljine video da dete ceka da mu neko stane na pesackom, ali svi se prave ludi. Dodje red na mene, ja stanem a majmuncina iza mene krene da blica i da mlatara rukama. Sa usana mu citam kako psuje i redja mi kompletnu familiju. Ja sa semaforima nemam nikakvih problema, uvek krenem na vreme i svuda stignem na vreme bez obzira kolike su guzve. Problemom sa stizanjem na vreme imaju oni koji ne mogu ili ne znaju kako da se organizuju, da isplaniraju. Uvek krecu u poslednji cas. Za takve me bas briga.
  • NS

    23.09.2013 11:12
    odgovor
    Za ove sto su me pitali da li znam da je u Brace Ribnikara skola, moj odgovor je : znam. Ali to ne znaci da kod svake skole treba natakariti semafor. Bolje vi vaspitavajte decu da ne izlecu na ulicu kao muve bez glave nego sto uporno usporavate i unistavate saobracaj u gradu. I slazem se sa jednim komentarom da su biciklisti u NS postali kao sektasi. Samo mi je drago sto ih malo ima pa ipak u ovom gradu jos uvek postoji neki saobracaj sem bicikla. Kada bi novosadskim biciklistima dali vlast, verujem da bi vecinu vozaca kola poslali u koncentracioni logor, samo da mogu :)
  • @ Hajvani

    23.09.2013 10:32
    "Morao je da bude jedan ljakse koji je bas morao da prodje tuda kolima. Ako ovo cita da mu jos jednom dobacim da je seljacina, ako me nije cuo."

    Taj ljakse se u Jevrejsku uparkirao pre 14h. U 14h je policija zatvorila ulicu a ljakse je u 15:13 krenuo sa parkinga. Znam tacno vreme jer sam tada stajao u Jevrejskoj sa biciklom, kuckao poruku kada je ovaj prosao kolima. Sada sam pogledao u phone i video tacno vreme kada sam poslao taj sms. Mislim da kola nisu imala NS table. Zamisli sebe da se recimo u neko vreme nadjes u Beogradu i treba da krenes kuci za Novi Sad. Dolazis do ulice gde si parkirao kola, ulica blokirana. Dali bi ti cekao pored kola 3 sata da se ulica odblokira ili bi kao i ovaj ljakse seo u kola i krenuo kuci. Postupio bi isto kao i ovaj ljakse i jos bi svima psovao mater beogradsku sto su blokirali ulicu.
  • Телеп

    23.09.2013 10:30
    "I love 90's"
    Овакви призори су били свакодневна појава 90-тих, за време ембарга. Могао си опушзено да пешачиш путем. Тада смо углавноммаштали када ће Футошким путем опет да се крећу возила.
  • 23.09.2013 10:26
    @ns
    "zelenilo na sve strane, samo biciklisti, pešaci, dostavna vozila i vozila za hitne slučajeve i ćao..." Kako mislis da pesaci uzivaju, ili cak prezive u zelenoj pesackoj zoni, dok tuda vitlaju biciklisti? Stvarno ste sektasi, kao i svi drugi, samo za svoju pozadinu se zalazete. Bolje malo o svom ponasanju razmislite, u subotu je jedan divljak iz vasih redova pokosio devojcicu na trgu kod Mileticevog spomenika. Sta, niste znali da vam je tu zabranjena voznja? Sta, nije jasno da nekog mozes ozbiljno povrediti kad vozis bicikl 30 na sat ne gledajuci oko sebe? To sto ima veci i jaci od vas u saobracaju, pa cesce vi stradate, nikako ne znaci da i sami niste bahati. Itekako jeste.
  • vozac

    23.09.2013 10:19
    diskriminacija
    Moj automobil zadovoljava sve zakonske kriterijume za bezbednu voznju i zagadjenje i voleo bih da znam na osnovu kog zakona se diskriminisu posteni i odgovorni vozaci pri projektovanju javnih povrsina. Zasto na keju pored svih traka nije projektovana i traka za vozace automobila. Zar stvarno treba da slusamo ovih nekoliko biciklista? Ako Vi vozite bicikl ne znaci da svi treba da ih voze i da ukinemo sve ostale tipove prevoza. Na osnovu kojih kriterijuma se daje prednost nekom vidu saobracaja u odnosu na drugi?
  • auto + biciš

    23.09.2013 09:26
    @NS
    koji si ti dibidus, šta ti misliš, da je novi sad reli? zeleni talas ne možeš da uhvatiš zato što ih neretko i NEMA, odnosno nisu prilagođeni projektovanoj brzini saobraćajne površine! ograničenje u naseljenom mestu je 50 kilometara na sat, a meni je iskreno pun očin takvih likova koji mi na 50 blicaju da se ubrzam ili sklanjam u gustom saobraćaju u špicu, takvi prvi naleću i izazivaju probleme u saobraćaju!

    a za ovaj biser tek nemam reči, ili si bahat ili si totalno neiskusan vozač kome samo pista treba: "Molim vas, da li je normalno da postoji semafor na uglu Mise Dimitrijevica i Brace Ribnikara????"

    na toj raskrsnici se nalazi škola dr milan petrović i pošto iskusno prolaziš tuda, sigurno znaš koliko se moglo "lako" iz miše dimitrijevića skrenuti levo u braće ribnikar!

    kakvi likovi sve danas voze automobile, užas, treba malo da koriste noge i glavu...
  • Novosadjanka

    23.09.2013 09:06
    @NS
    NS, što se ne preseliš u Bg, možda će ti njihov saobraćaj i njihovi vozači prijati?...promeni sredinu. Što se tiče semafora, treba da ih bude, da li si možda razmišljao o tome da možda u blizini postoji neka škola, vrtić??? Da je sa razlogom tamo postavljen?
  • Magdalena

    23.09.2013 08:54
    -
    Slazem se da se zabrani saobracaj u centru. Ali bi bilo potrebno nadomestiti to cescim polascima autobusa, i vecim brojem direktnih linija. Lako je vama iz centra svugde peske za 10 minuta. A sta mi sa granice Telepa i Adica da radimo, ako mi peske do centra treba 1 sat i 15 minuta, autobus polazi na svakih 20 - 25 minuta, pri tome kasni i kruzi po Telepu, pa cekanje+voznja takodje bude 1 sat i 15 minuta. Da ustajem u 4 da bih u 6 stigla na posao (leti)?? Neki od nas su prinudjeni da idu kolima. A plate su nam takve da ne mozemo svi da priustimo taksi.
  • Hajvani

    23.09.2013 08:47
    Morao je da bude jedan ljakse koji je bas morao da prodje tuda kolima. Ako ovo cita da mu jos jednom dobacim da je seljacina, ako me nije cuo.
  • Pedala

    23.09.2013 08:39
    U NS kad nema desavanja nema, kad ima natakare sve u jedan dan u istom terminu. Bezveze
    Nisam mogla sve da postignem :( i aeromiting i Jevrejska ul i fijakerijada i skuteri na strandu
    Sl vikend opet pustara u ns
  • Brus Vilis

    23.09.2013 08:35
    Jevrejska i druge priče
    Jevrejska ulica skoro svake nedelje izgleda ovako prazno, bez automobila. A kad je reč o taksistima, nisu oni najgori vozači, već najbezobrazniji - smatraju da im je prvenstvo prolaza bogom dato i uleću skoro uvek bez obaziranja na pravila u saobraćaju, staju nasred trake a kad ih opomeneš odmahuju rukama i psuju na sav glas, žmigavce uključuju tek kad menjač izbace iz brzine, ne retko puše vozeći stranke, izbacujući dim kroz tek malo spušten prozor. Radim kod Stadiona i na tamošnjem stajalištu redovno zakrčuju saobraćaj jer ih ima toliko da ne mogu da se dogovore ko će se ugurati na obeležena mesta. Od običnih Novosadjana su gori i vozači autobusa, koji najpre zalome volan, krenu pa se zadnji deo bus-a zaleluja i tek onda ostale obaveštavaju žmigavcem da se uključuju u sobraćaj. Inače, većina Novosadjana vozi sasvim pristojno i sad su već portuno ovladali tehnikom izbegavanja rupa i ostalih prepreka na putevima.
  • Filip

    23.09.2013 08:21
    Ručak posle aeromitinga
    Odlično ste napisali u tekstu: posle aeromitinga smo otišli na ručak, a ovo zatvaranje Jevrejske nije bilo dovoljno reklamirano da ga zapazimo. :)
  • 23.09.2013 08:17
    Čisto informativno - ako je cela ulica sa po tri trake u oba smera bila prazna, da li je bilo neophodno gaziti po to malo zelene površine?
  • rupert

    22.09.2013 23:28
    Lepo daju biciklistima Jevrejsku jednom godišnje na nekoliko sati, ali je ipak morao da prođe tuda jedan magarac kolima (VŠ tablice).
  • @ Милош

    22.09.2013 23:06
    "И питам се колико су стари платани?"

    Platani su zasadjeni u vreme kada je zavrseno zidanje Sinagoge. Sinagoga je zidana u periodu 1906-1909. Znaci, platani su iz vremena pred Prvi svetski rat sto ce reci da su bezmalo 100 godina stari. Nekada je kompletna Jevrejska bila u onoj zutoj klinker opeci, kao kod Riblje pijace. Prolazio je tramvaj a preko dana je duz cele ulice bila montazno demontazna pijaca koja se negde popodne sklanjala sa ulice. Ono sto danas zovemo Pozorisni trg je takodje bila Jevrejska ulica. Na mestu gde se danas nalazi onaj Matijevicev hotel nekada je bila velelepna dvospratnica zidana sredinom 19. veka. Probijanjem bulevara Mihajla Pupina u delu od Zarka Zrenjanina pa do Uspenske ulice porusene su neke od najlepsih zgrada Novog Sada. Kada pogledate stare sacuvane fotografije tog dela grada nemate pojma da je to slikano u Novom Sadu ako vam neko to ne kaze. Pomislite da su to zgrade u nekom gradicu u recimo Austriji.
  • 22.09.2013 21:25
    @NS u potpunosti se slažem sa tobom!
    Sa semafora kreću tako opušteno, pa umesto da prođe 20 auta, prođe 10. Svi traže prvu brzinu tek kada se upali zeleno, a trebalo bi na žuto da se spreme i kada se upali zeleno da kreću.
    Ali ne ovde koji je prvi u koloni na semaforu kada se upali zeleno opipava kvačilo i pita se čemu služi, pa kada shvati čemu služi onda, joj muko moja, valja naći prvu brzinu, a kad i nju ubode onda lagano stisni gas pa kreni. Tako nešto ponavlja i onaj iza njega drugi, treći, četvrti...
    Da ne kažem koliko ljudi shvataju onu treću traku ili ti desnu traku, pa nije to autoput da služi kao zaustavna traka, nego traka kao i sve ostale namenjene za vožnju.

    @Hm, da, da pretvoriti i autoput SU-BG u pešačku, most Slobode, Futoški Put, Partizansku, Temerinsku, Kornelija Stankovića, Cara Dušana, Cara Lazara, Bulevar Oslobođenja, ma sve, celu državu!!!
    Ajde molim te ne lupetaj gluposti, ima savršeno dobar trg kojem jedino fali zelenilo. Dovoljna površina za šetnju i za razbibrigu daleko od automobila, imaju parkovi, Dunavska, Zmaj Jovina, pa zar nije dovoljno?

    Pametni koji verovatno su vikend vozači, pri tome žive u centru ili maksimalno 200 metara od istog bi da sebi naprave lepo okruženje, ali zato ostali kada treba da stignu negde autom ili gradskim prevozom da kruže kao Mesec oko Zemlje!
  • Nikola

    22.09.2013 20:28
    Smanjiti broj traka u Jevrejskoj za jednu do dve, ukinuti parkinge, uvesti žute trake (u oba smera), za motorna vozila (osim javnog prevoza) pretvoriti Jevrejsku u jednosmernu (jedan deo dana jedan smer, drugi deo dana drugi smer), proširiti biciklističke staze i trotoare na neku humanu širinu, proširiti zelene površine.

    Jovana Subotića i Stražilovsku radnim danima i subotom od 8 do 16 sati rezervisati za javni prevoz i (eventualno) taksi. U Jovana Subotića ukinuti jednu traku jer širina traka ne ispunjava uslove za primarnu gradsku saobraćajnicu (autobusi ne mogu da se mimoiđu na raskrsnici sa Miletićevom).

    Ukinuti sve ulične parkinge na saobraćajnicama primarne gradske mreže u širem centru jer usporavaju protok saobraćja. Napraviti dve podzemne garaže kako bi se nadoknadio nedostatak parkinga, npr. jednu blizu Futoške pijace, a drugu blizu Banovine. Sve krajnje trake pretvoriti u žute.
  • hm

    22.09.2013 19:02
    jevrejska jeste jedna od najbitnijih zato što niko nije navikao da nije jedna od najbitnijih... nekada su i trg slobode i zmaj jovina bila "najbitnije" dok ih nisu zatvorili za motorni saobraćaj :) da li ste svesni da novi sad ima praktično svega jedan polureprezentativni gradski trg gde ljudi mogu da se osećaju relativno prijatno (zelenilo nula)? da se pitam, proširio bih pešačku zonu od kosovske (riblja pijaca da bud, do keja, žarka zrenjanina, čitava mihajla pupina, jevrejska, pa do trga marije trandafil... zelenilo na sve strane, samo biciklisti, pešaci, dostavna vozila i vozila za hitne slučajeve i ćao... kvalitet života bi bio podignut odmah za 300%, a pošto centar diktira način prevoza, biciklizam i pešačenje bi skočili momentalno.

    i to se u svetu radi i zbog toga ljudi kvalitetnije žive.
  • Милош

    22.09.2013 18:21
    Штета што је било мало људи.
    Било је лепо видети како би Јеврејска изгледала да је пешачка зона. Свиђа ми се простор, могу да га замислим поплочаног, са једном фонтаном на средини и великим паркингом код Футошке пијаце.
    Само се морају средити фасаде на кућама.
    И питам се колико су стари платани?
    Занимљива је идеја да се од рецимо Његошеве до Жарка Зрењанина ограничи саобраћај на јавни превоз и хитне службе.
  • NS

    22.09.2013 18:04
    ?
    Ako je nekom brzina od 30 - 40 km/h Bulevarom velika, onda taj nije za voznju. Problem u Novom Sadu nije sto ljudi voze brzo vec sto voze PRESPORO! Ni jedan zeleni talas covek ne moze da uhvati u gradu zbog presporih i kilavih vozaca koji kao da su zaspali na sred raskrsnice. Ni u jednom gradu nisam toliko smotanih, preplasenih i nesposobnih vozaca kao u Novom Sadu. Novosadjani jednostavno ne znaju da voze i onda iz tog svog neznanja i straha, na svaku drugu raskrsnicu stavljaju semafor. Molim vas, da li je normalno da postoji semafor na uglu Mise Dimitrijevica i Brace Ribnikara???? Pa to cak nije ni prava raskrsnica! Ili onaj promasaj kod Vremeplova??? Pa nece semafori resiti problem smotanih vozaca. Samo jos vise usporavaju saobracaj i dovode do kolapsa. Ali, koliko mogu da primetim, vecina ljudi koja se oglasava na ovom sajtu bi najvise volela da svi vozimo trotrinete jer nizasta drugo ni nisu.
  • dipl. saobraćajac

    22.09.2013 08:08
    @100% Taksista
    jbg matori nismo mi koji pratimo šta se u svetu dešava i kako se problemi rešavaju krivi što nas niko ne pita i što se zapošljava partijski kadar koji nema pojama niočemu...

    što se tiče Vaše izjave "Taksisti su najkulturniji vozaci u Gradu" ne bih se u potpunosti složio... možda Vi i Vaše kolege sa kojima se družite i potpadate pod ovu kategoriju ali ako bi izvršili anketu na uzorku od recimo 1000 učesnika u saobraćaju, svih kategorija (što je velik uzorak) u NS-u sa pitanjem npr. "ko su najgori učesnici u saobraćaju?" ja se uopšte ne bih ni malo začudio da se taksisti nađu na prvom mestu...
  • 22.09.2013 08:03
    Ajde da zatvore neku ulicu! Ali JEVREJSKU koja je jedna od najvažnijih ugradu! Ma dajte!

    Istina ima kod nas mnogo ljudi koji se vozikaju i bez potrebe i bez veze, idu 200 m teško ima peške nego upale auto pa autom.
    Takođe ista stvar kada vidim da neko kod lutrije čeka autobus pa ide do ž. stanice!

    @100%Taksista, taksisti (bar dobar deo njih) su najgori i najbahatiji učesnici u saobraćaju.
    Na pešačkom bi radije pregazili pešaka nego ga pustili, ako vozim auto iseku me, stanu gde im volja pa ti obilazi snalazi se, ako sam opet autobusom, stanu na autobusko stajališe pa kampuju, a mi onda koji ulazimo/izlazimo iz autobusa ne možemo na trotoar nego moramo da iskačemo iz autobusa!
    Pogledaj samo kakvi su taksisti tamo kod lokomotive na ž. stanici, kako se samo parkiraju autobusi se ne mogu provući!
    Pre dve godine prelazim biciklom bulevar, imam zeleno, a taksista ima uslov zeleno desno. Lik ne koči, gleda u mene smeje se. Da nisam kočio udario bi me.
    Ako su to po tebi najkulturniji vozači, onda ne znam kakvi su oni nekulturni?!

    Naravno tatine ćerkice, naročito u nekim džipićima tipa Q3, X3 i slično mi idu na nerve. Ona jadna položila pre 5 dana i ide da se malo folira, a ne zna da vozi. PA hoće da ispade važna, a onda joj se ugasi auto jer ne zna da krene ili stane na pešački jer nije dobro procenila, ali se gurala po svaku cenu da prođe što bliže raskrisnici!
  • 100%Taksista

    21.09.2013 19:54
    Saobracaj
    U NS saobracaj je katastrofalan. Uz lose vozace kojih je mnogo u gradu. svaka druga TATINA CERKICA tj balavica od 18 god. vozi i to tako da jure bul Oslobodenja 30 - 40 km/h. Mr. Saobracaja koji mesecno dodaju po jedan semafor, ne znajuci resiti problem saobracaja. Ucili su iz knjiga za koje je savetnik pri pisanju bio Mosa Pijade, nisu videli moderan saobracaj. Zakon o bezbednosti saobracaja pisali radnici u kancelarijama u MUP-u. ETO TO JE HAOS SAOBRACAJA. G. Anonimusu: Taksisti su najkulturniji vozaci u Gradu, tvoja licna mrznja NE UMANJUJE NASU VREDNOST
  • 21.09.2013 18:48
    Zroan
    hahahahaha! vozim X5 jel zagadzujem ?
  • 20.09.2013 18:40
    Sve,sve, ali
    Zašto taxi? Pa oni prave najveća sra*a po gradu.
  • sweetheart

    20.09.2013 16:39
    трајно решење
    угледајте се на цивилизоване градове и уведите ово као трајно решење. Пролаз омогућити само јавном превозу (штета што су шабани укинули трамваје) хитној помоћи , таксију и ватрогасцима. И то не само у Јеврејској улици већ и целом ужем центру града- до бановине, Јована Суботића итд...онај ко је бар мало путовао ван Србије зна о чему причам...нажалост, урбанизам и саобраћајна инфраструктурна решења су дно дна у НС...
  • 20.09.2013 16:38
    E bogomi ja ću morat' proći. Makar lijevom stranom. Ču, pješke da idem?
  • boolewar

    20.09.2013 13:26
    Meni je takav svaki dan!
    :)
  • 20.09.2013 10:29
    kakve gužve?
    Da li možete jedan dan da zamislite bez automobila i autobusa? Neće Vam ništa faliti da odete i do Jevrejske ulice da vidite kako se uživa u životu. Biciklom do kraja sveta!
  • K

    20.09.2013 10:14
    Ma nije nikakav problem sto je pola grada vec zatvoreno ili raskopano.
  • Jan Chi

    20.09.2013 10:04
    24 sata bez vozila
    Kako bi bilo ne voziti automobile u gradu punih 24 sata. U Izraelu je nedavno bio Kipur i ulice su bile prazne i tihe od automobila. Naravno, taj dan ne bi bio tuzan, vec veoma veseo, pogotovu za decu koja bi se igrala nasred ulica.
  • Nikola

    20.09.2013 09:50
    Mogli su ostaviti po jednu traku u svakom smeru za autobuse (tzv. „žute“ trake) jer su i autobusi, pored pešačenja i bicikala, alternativni način prevoza, a ovako ih stavljamo u isti koš sa automobilima.

    Kako god, nadam se da će biti lepo vreme i da ćemo moći da se na miru provozamo svojim biciklima.
  • ns gari

    20.09.2013 09:45
    bez kola u Jevrejskoj....
    ja bih voleo da od Jevrejske pa sve do Banovine bude bez kola osim GSP-A,TAXI I DOSTAVA ROBE .NIKO VISE ... jer stvarno iz godine u godinu je sve teze proci kolima kroz centar ali svi vole kolima tuda pa to ti je!!!!!
  • Plavić

    20.09.2013 09:37
    Misli li neko svojom glavom ...
    A, hoće li se deliti i Zakon o bezbednosti saobraćaja - bar onaj njegov deo koji se odnosi na bicikliste ... Biću presrećan zbog ovakvih akcija - kada novosadski biciklisti počnu da se u saobraćaju ponašaju slično, makar samo slično - onima u gradovima "u Evropi".
    Uzgred, zbog radova (i ko zna čega još), na kolovozima u mnogim delovima grada, nedeljom popodne je veliki deo ulica u širem centru uglavnom zagušen - jednostavno nije ni vreme a osobito nije mesto za takvo piknikovanje - jedino će se lepo upotpuniti saobraćajni očaj Novog Sada! Ovaj grad naprosto nema tako uređen saobraćaj pa da sebi dopusti ovoliko istovremenih blokada!
  • biciklistkinja

    20.09.2013 09:29
    @NS i Dj
    Kad bi manje ljudi bespotrebno vozilo automobile, ne bi se toliko ni osetilo zatvaranje jevrejske.

    Osim toga, nedelja je popodne, nije da će baš biti neka katastrofa u saobraćaju. Umesto kritike, pridružite se pikniku, možda neko uspe da vam zameni gorčinu osmehom.
  • NS

    20.09.2013 09:00
    Sve je to lepo...
    ...ali su,pritom,guzve neminovne.
  • dj

    20.09.2013 08:39
    Što će biti veselo na raskrnici Vojvode Bojovića i Jovana Subotića pored svih ovih autobusa.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna